ترجمه و شرح مبادی العربیه 2

0

کلام وحی؛ یعنی قرآن و کلام معصومین علیهم السلام به عنوان مفسّران کلام وحی که حقایق شرع را برای ما بیان نموده اند هر دو به زبان عربی است؛ و درک صحیح و شایسته مبانی دینی نیازمند یادگیری صحیح زبان عربی است.

مجموعه «مبادی العربیه» کوشیده است این امر مهم را به انجام برساند. در این اثر چند هزار آیه و حدیث نقل شده که همه جهت آشنایی با ادبیات و دستور زبانِ عربی و فهم معارف اسلامی است.

این کتاب ترجمه جلد اول مجموعه «مبادی العربیه» قسمت نحو می باشد.

Last updated on 1403/01/08 9:13 بعد از ظهر

۱۳۵,۰۰۰تومان

اکنون موجود نیست؛ اما می‌توانید این محصول را پیش‌خرید کنید

ترجمه و شرح مبادی العربیه

کلام وحی؛ یعنی قرآن و کلام معصومین علیهم السلام به عنوان مفسّران کلام وحی که حقایق شرع را برای ما بیان نموده اند هر دو به زبان عربی است؛ و درک صحیح و شایسته مبانی دینی نیازمند یادگیری صحیح زبان عربی است. مجموعه « ترجمه و شرح مبادی العربیه » کوشیده است این امر مهم را به انجام برساند. در این اثر چند هزار آیه و حدیث نقل شده که همه آنها جهت آشنایی با ادبیات و دستور زبانِ عربی و فهم معارف اسلامی است.

این کتاب ترجمه جلد دوم مجموعه « مبادی العربیه » قسمت نحو می باشد.

ساختار کتاب ترجمه و شرح مبادی العربیه

این کتاب بصورت حلقاتی تدوین شده است به نحوی که همه مباحث صرفی و نحوی در چند لایه و حلقه مبتدی، متوسط، پیشرفته از ابتدا تا انتها چند بار مرور می‌شود. بدیهی است مجلدات پایین تر حلقه‌های مبتدی و مجلدات بالاتر حلقات متوسط و پیشرفته درس را ارائه می‌کنند.

جایگاه کتاب در بین حوزویان و دانشگاهیان

این کتاب، با توجه به ساختار آموزشی، و داشتن مزیّتهایی که سایر کتب آموزش ادبیات عرب معمولا از آن غفلت ورزیده‌اند مانند پرهیز از مغلق‌گویی و ارائه درس در چند حلقه مجزا به سرعت محبوبیت وصف ناپذیر در بین مجامع حوزوی و دانشگاهی پیدا کرد. نخست در دانشگاه‌ها در بین دانشجویان ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق، علوم قرآن و حدیث و… رواج یافت و سپس در حوزه علمیه خواهران در بین طلاب خواهر متداول شد و سپس برخی از حوزه های برادران نیز به تدریس آن مبادرت ورزیدند.

البته بعدها از سوی دفتر تالیف کتب حوزه تلاش شد تا با الگوگیری از این کتاب موفق، کتابهای دیگری با رعایت این محاسن و به دور از معایب سایر کتب آموزش ادبیات عرب تالیف گردد. از آن زمره می‌توان به تالیف کتاب بداءه النحو یا همان بدایه النحو و صرف ساده اشاره نمود.

ضرورت درج بازخورد

چنانچه این واحد درسی را قبلا گذرانده‌اید و یا این کتاب را قبلا تهیه نموده و یا مطالعه کرده‌اید، حتما با درج نظرات خود در قسمت دیدگاه‌های همین محصول سایر  طلاب و دانشجویان را درباره این کتاب، مزایا و معایب آن و تهیه این کتاب از این سایت، راهنمایی فرمایید.

مشخصات: ترجمه و شرح مبادی العربیه 2

نویسنده

شیخ رشید شرتونی شرح: سیدعلی حسینی

قطع

وزیری

صفحات

392 صفحه

نوع جلد

شومیز

ابعاد
وزن کالا 830 گرم
ابعاد 17 × 4 × 23.5 سانتیمتر

نظرهای کاربران

0.0 از 5
0
0
0
0
0
نظر خود را بنویسید

هنوز دیدگاهی وجود ندارد

اولین نفری باشید که بررسی می کند “ترجمه و شرح مبادی العربیه 2”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

33 + = 36

شاید این ها را هم دوست داشته باشید …

1
ترجمه و شرح مبادی العربیه 1
فروشگاه کتب حوزوی و معارفی بوک دین
Logo