حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده

حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده کیست؟

محمدحسین فلاح زاده، روحانی پر تلاش در زمینه ترویج احکام شرعی است. وی کشاورز زاده‌ای روستایی است که در ۱۳۳۸ هجری شمسی در ابرقوی یزد به دنیا آمد. تحصیلاتش را در شیراز نزد آیت الله دستغیب آغاز کرد و پس از چندی، برای تکمیل تحصیلات، وارد شهر مقدس قم شد. در قم، در نزد آیت الله قدوسی در مدرسه منتظریه تحصیلات خویش را ادامه داد.

مسئولیت‌های اجرایی حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده

ایشان رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم، رئیس ستاد ترویج احکام دین، و عضو بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده

وی تحقیق، بازنگری، بازنویسی و تدریس احکام دین را به‌صورت تخصصی از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده، تمام ابواب فقه را به سبک جدید بازنویسی و تنظیم و دسته‌بندی نمود و در کنار آن تدریس احکام را در مدارس علمیه قم و برخی از دانشگاه‌ها آغاز کرد که رفته رفته این روش جدید آموزشی مورد استقبال قرار گرفت و باعث شد که ایشان به تدریج نگاشته های خود را جهت استفاده طلاب و جویندگان احکام شرعی به چاپ برساند و تدریس کند.

روش جدید ایشان در بیان احکام آنقدر شیوا و رسا و ساده است که خیلی زود جای خود را در بین مردم باز کرد و ایشان سالها در برنامه های تلویزیونی متعدد از جمله برنامه زلال احکام به بیان احکام شرعی برای عامه مردم می‌پرداخت و از آنجا به شهرت بیشتری دست یافت.

امروزه برخی از آثار او جزء منابع اصلی درسی حوزه و آزمونهای حج و زیارت قرار دارند.

 

نظر دهید

پاسخ دهید

+ 78 = 86

فروشگاه کتب حوزوی و معارفی بوک دین
Logo