آیت الله وجدانی فخر

آیت الله وجدانی فخر کیست؟

حضرت آیت الله وجدانی فخر، از مفاخر حوزه و اساتید و مدرسین نامور فقه است.

ایشان ادبیات عرب را در منطقه اسب فروشان، نزد مرحوم آقا شیخ عبدالعلى و شیخ یوسف، فراگرفت و سپس براى ادامه تحصیل به شهر سراب(از توابع آذربایجان شرقی) عزیمت کرد و در آنجا به حلقه درس شیخ عبدالله حقى و شیخ حسین محدثى پیوست.

اساتید آیت الله وجدانی فخر

سپس عازم حوزه علمیه قم شد و در محفل درس اساتید معظم حوزه قم، همچون آیات عظام نجفى مرعشى، سلطانى، شهید صدوقى و مجاهدى تبریزى حضور یافت و به فراگیرى فقه و اصول پرداخت.

این فاضل ارجمند، به حلقه درس خارج سیّد محمّد حجّت کوه‌کمره‌اى (بنیان‌گذار مدرسه حجتیه) نیز راه یافت و همچنین در درس خارج فقه و اصول آیات عظام حاج آقا حسین بروجردى، شیخ عبدالنبى عراقى، حضرت امام خمینى، محقق داماد، شیخ محمدعلى اراکى و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم حضور یافت.

شیوه تدریس

بدون شک یکی از مهمترین عواملی که سبب شهرت آیت الله وجدانی شد سمت استادی او در حوزه علمیه قم می باشد، او یکی از مدرسین موفق و مبرز سطوح عالیه در چهل سال اخیر عمر با برکت خویش، در حوزه علمیه قم بود هزاران نفر از فضلای حوزه علمیه قم را با فقه جعفری و معارف نورانی ائمه اطهار(ع) آشنا کرد.

جلسه درس وی یکی از پر رونق ترین و با نشاط ترین جلسات درسی حوزه بود آنچنانکه امروزه صدها نفر از طلاب حوزه خاطره تدریس وی را در گنجینه حافظه خویش دارند و صدای گرم و روح نوازش را در مسجد اعظم و حسینیه آیت الله العظمی مرعشی به یاد می آورند.

تألیفات و آثار قلمی

حضرت آیت الله وجدانی فخر، در طول عمر پُربارش آثار متعددی را به رشته تألیف در آورده و در قالب کتابهای مفید و ارزشمند به علاقمندان عرضه کرده است از جمله این آثار کتاب بسیار ارزشمند الجواهر الفخریه فی شرح اللّمعه و الرّوضه البهیه است. این کتاب که نتیجه سال‌ها تدریس کتاب شرح لمعه می باشد به سبکی روان، فرازهای شرح لمعه را توضیح داده و مطالب آن را در شانزده جلد برای طلاب و دانشجویان شرح می دهد.

نمونه تدریس

خوشبختانه فایلهای صوتی تدریس ایشان اکنون موجود است که بسیار مورد استفاده طلبه های پایه ۴ تا ۶ حوزه بوده و هست. بیان شیوا و به دور از مغلق گویی از ویژگی‌های لسان تدریسی ایشان است.

در زیر میتوانید چند نمونه از فایلهای تدریس ایشان را گوش کنید:

نظر دهید

پاسخ دهید

+ 28 = 34

فروشگاه کتب حوزوی و معارفی بوک دین
Logo